Kort om udfaldet
En lille håndfuld services, herunder Selvbetjening og SkyApp, var ikke tilgængelige.
Tidsforløb
Udfaldet startede lørdag den 2. november omkring klokken 22.30 og søndag den 3. november omkring klokken 16.45 var adgang genoprettet.
Årsag og korrektion
Vi havde en server, som gik i read-only mode på grund af en fejl på RAID-controlleren. Dette medførte at en del services gik ned. Dog var dem, som vi overvåger, stadig i RAM, og derfor fik vi ingen alarmer. Der blev ikke meldt fejl fra serverens management-system.
Vi opdaterede firmware på RAID-controlleren og får SNMP Walk af ILO, som vil sikre, at en eventuel fremtidig fejl, bliver fundet med det samme.
Hvis fejlen opstår igen, udskifter vi hardwaren.
Spørgsmål
Vi er kede af dette udfald, og hvad det har betydet for jer, jeres forretning og jeres kunder.
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via sky.tdc.dk. Her kan du også tilmelde dig notifikationer om driftsforstyrrelser og servicevinduer, hvis du ikke allerede er det.