Udfordringer med telefoni ind og ud
Incident Report for TDC Erhverv Cloud Solutions
Postmortem

Kort om udfaldet
Alle kunder i Cloud Solutions oplevede i et kort tidsrum tirsdag den 22. januar, at det ikke var muligt modtage eller foretage opkald. Udfaldet startede klokken 10.02 om formiddagen og var endeligt løst klokken 10.22.
Vi er meget kede af dette udfald, og hvad det har betydet for jer, jeres forretning og jeres kunder.

Årsag og korrektion
Grunden til udfaldet var en standardændring, der desværre efterfølgende forårsagede en fejl i vores miljø. Fejlen blev hurtigt rettet i samarbejde med vores underleverandør.

Vi har gennemgået alle processer omkring tilføjelser i miljøet og rettet til, så lignende fejl ikke opstår igen. Trods vi reagerede hurtigt på problemet, har vi påbegyndt udvidelser af vores overvågningsprocedurer, så vi dermed kan reagere endnu hurtigere.

Spørgsmål
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via sky.tdc.dk. Her kan du også tilmelde dig notifikationer om driftsforstyrrelser og servicevinduer, hvis du ikke allerede er det.

Posted 6 months ago. Feb 13, 2019 - 11:51 CET

Resolved
Vi er nu tilbage i normal drift, men fortsætter med at overvåge de berørte systemer tæt.

Du kan læse mere om årsagerne dette incident i den såkaldte incident report, som vil blive publiceret, når vi har færdiggjort vores endelige undersøgelser.

Vi skal igen beklage eventuelle gener, som denne hændelse måtte have medført.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte os via support.sky.tdc.dk eller på 7733 7171.

Venlig hilsen
TDC Cloud Support

----------------------------

Normal operations have now been restored, but we continue to monitor the affected systems closely.

You can read more about the causes of this incident in the so-called incident report, which will be published once we have concluded our final investigations.

Once again we would like to apologise for any inconveniences caused by this incident.

If you have questions concerning the above, you are more than welcome to contact us via support.sky.tdc.dk or by calling +45 7733 7171.

Best regards,
TDC Cloud Support
Posted 7 months ago. Jan 22, 2019 - 10:25 CET
Investigating
Vi oplever desværre i øjeblikket driftsforstyrrelser på vores teleplatform. Der kan hverkan modtages eller foretages opkald

Vi er ved at identificere årsagen til problemet og vender tilbage med status senest klokken 10.45 i dag.

Vi beklager eventuelle gener, som forstyrrelserne måtte medføre for jer.

Venlig hilsen
TDC Cloud Support

-----------------------------

We are currently experiencing interruptions on our softswitch. No calls can be received or made

We are working to identify the root of the problem and will come back with status no later than 10:45 am today.

We apologise for any inconveniences caused.

Best regards,
TDC Cloud Support
Posted 7 months ago. Jan 22, 2019 - 10:17 CET
This incident affected: Skype for Business, Business One, Mobil, Telefoni (SIP & Kredsløb), and Internationale numre.