Kort om udfaldet
De cirka 250 af vores slutbrugere, som har omstillingsfunktionen i SkyApp slået til, oplevede at de ikke kunne modtage eller foretage telefonopkald.
Tidsforløb
Udfaldet startede mandag den 3. juni klokken 17.30 og klokken 8.30 tirsdag den 4. juni kunne alle berørte brugere atter modtage opkald via en work around. Torsdag den 6. juni klokken 11.00 var årsagen identificeret, problemet løst og normal drift atter genoprettet på omstillingsfunktionen.
Årsag og korrektion
Grunden til udfaldet var en fejlrettelse på den server, der håndterer routningen af omstillingsbrugernes kald. Fejlrettelsen medførte desværre udfaldet.
Vi har gennemgået vores test- og idriftsættelsesprocedurer på denne del af vores setup for at minimere risikoen for lignende udfald i fremtiden. Vi har desuden implementeret en "panik-knap", der kan hurtigt kan genoprette adgangen til telefoni og som kan betjenes af vores supportfunktion.
Spørgsmål
Vi er meget kede af dette udfald, og hvad det har betydet for jer, jeres forretning og jeres kunder.
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via sky.tdc.dk. Her kan du også tilmelde dig notifikationer om driftsforstyrrelser og servicevinduer, hvis du ikke allerede er det.