Selvbetjening utilgængelig natten mellem 30. og 31. juli (English text available)
Incident Report for TDC Erhverv Cloud Solutions
Postmortem

Kort om udfaldet
Selvbetjening var ikke tilgængelig natten mellem den 30. og 31. juli.

Tidsforløb
Udfaldet startede omkring 21.40 tirsdag den 30. juli. Klokken 9.00 onsdag den 31. juli var adgang genoprettet.

Årsag og korrektion
Fra 21:47:22 og indtil 22:15:34 modtog det end point, som er med til at håndtere autorisationen af brugere i Selvbetjening lidt over en kvart million anmodninger. Alle anmodninger mislykkedes, fordi signaturen på de enkelte anmodninger var ugyldig, men medførte desværre, at Selvbetjening ikke kunne benyttes i løbet af natten.

Vi har i første omgang blokeret kilden til de mange anmodninger i vores firewall, og tager over de næste dage yderligere skridt for at minimere risikoen for gentagelser af denne art.

Spørgsmål
Vi er kede af dette udfald, og hvad det har betydet for jer, jeres forretning og jeres kunder.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via sky.tdc.dk. Her kan du også tilmelde dig notifikationer om driftsforstyrrelser og servicevinduer, hvis du ikke allerede er det.

Posted 18 days ago. Jul 31, 2019 - 13:05 CEST

Resolved
Fra omkring 21.40 tirsdag aften til onsdag morgen oplevede vi desværre, at vores Selvbetjening ikke var tilgængelig. Adgangen blev onsdag morgen genoprettet.

Du kan læse mere om årsagerne dette incident i den såkaldte incident report, som vil blive publiceret, når vi har færdiggjort vores endelige undersøgelser.

Vi skal beklage eventuelle gener, som denne hændelse måtte have medført.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte os via support.sky.tdc.dk eller på 7733 7171.

Venlig hilsen
TDC Erhverv Cloud Support

----------------------------

From around 21:40 Tuesday evening until Wednesday morning, our Self-service was inaccessible. Access was restored on Wednesday morning.

You can read more about the causes of this incident in the so-called incident report, which will be published once we have concluded our final investigations.

We would like to apologise for any inconveniences caused by this incident.

If you have questions concerning the above, you are more than welcome to contact us via support.sky.tdc.dk or by calling +45 7733 7171.

Best regards,
TDC Business Cloud Support
Posted 18 days ago. Jul 31, 2019 - 12:40 CEST
This incident affected: TDC Cloud Self-services (selvbetjening.sky.tdc.dk).