Kort om udfaldet
Selvbetjening var ikke tilgængelig natten mellem den 30. og 31. juli.
Tidsforløb
Udfaldet startede omkring 21.40 tirsdag den 30. juli. Klokken 9.00 onsdag den 31. juli var adgang genoprettet.
Årsag og korrektion
Fra 21:47:22 og indtil 22:15:34 modtog det end point, som er med til at håndtere autorisationen af brugere i Selvbetjening lidt over en kvart million anmodninger. Alle anmodninger mislykkedes, fordi signaturen på de enkelte anmodninger var ugyldig, men medførte desværre, at Selvbetjening ikke kunne benyttes i løbet af natten.
Vi har i første omgang blokeret kilden til de mange anmodninger i vores firewall, og tager over de næste dage yderligere skridt for at minimere risikoen for gentagelser af denne art.
Spørgsmål
Vi er kede af dette udfald, og hvad det har betydet for jer, jeres forretning og jeres kunder.
Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via sky.tdc.dk. Her kan du også tilmelde dig notifikationer om driftsforstyrrelser og servicevinduer, hvis du ikke allerede er det.