Kort om udfaldet
Tirsdag aften den 21. september ca. kl. 20.30 til 03.00 opstod en hændelse i et af vores driftscentre, som gjorde at nogle af vores kunder ikke kunne tilgå telefoni – mobil og fastnet, Teams og Skype for Business.
Vi beklager dybt hændelsen, og de gener det måtte berøre vores kunder, og deres kunder.
Årsag og korrektion
Hændelsen skyldes fejl i en central database i en af de systemer der router nogle af vores kunders kald, hvilkede forsagede, at enkelte kunder ikke kunne foretage eller modtage opkald under forløbet.
Fejlen blev identificeret, og sammen med 3-part påbegyndte fejlretningen. Omkring kl. 00:15 kunne vi se at de første opkald igen kunne gennemføres, og fejlen blev endelig udbedret ca. kl. 03:00. Dernæst fortsatte arbejdet med intensiv monitorering af datacentret for at tilsikre, at der var stabil drift, og drift status blev endelig lukket.
Den underliggende fejl er blevet udbedret, så lignende hændelse ikke kan ske igen.
Spørgsmål
Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via [sky.tdc.dk](https://sky.tdc.dk). Husk at du kan holde dig opdateret omkring driften på status.sky.tdc.dk, hvor du også kan tilmelde dig automatisk notifikation via e-mail eller SMS.