Udfordringer med opkald
Incident Report for TDC Erhverv Cloud Solutions
Postmortem

Kort om udfaldet

Tirsdag aften den 21. september ca. kl. 20.30 til 03.00 opstod en hændelse i et af vores driftscentre, som gjorde at nogle af vores kunder ikke kunne tilgå telefoni – mobil og fastnet, Teams og Skype for Business.

Vi beklager dybt hændelsen, og de gener det måtte berøre vores kunder, og deres kunder.

Årsag og korrektion

Hændelsen skyldes fejl i en central database i en af de systemer der router nogle af vores kunders kald, hvilkede forsagede, at enkelte kunder ikke kunne foretage eller modtage opkald under forløbet.

Fejlen blev identificeret, og sammen med 3-part påbegyndte fejlretningen. Omkring kl. 00:15 kunne vi se at de første opkald igen kunne gennemføres, og fejlen blev endelig udbedret ca. kl. 03:00. Dernæst fortsatte arbejdet med intensiv monitorering af datacentret for at tilsikre, at der var stabil drift, og drift status blev endelig lukket.

Den underliggende fejl er blevet udbedret, så lignende hændelse ikke kan ske igen.

Spørgsmål

Hvis du har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte vores supportafdeling via [sky.tdc.dk](https://sky.tdc.dk). Husk at du kan holde dig opdateret omkring driften på status.sky.tdc.dk, hvor du også kan tilmelde dig automatisk notifikation via e-mail eller SMS.

Posted Sep 27, 2021 - 09:41 CEST

Resolved
Efter udfordringen blev løst, har vi intensivt monitoreret vores systemer som igen er stabile. Denne driftstatus lukkes. Vi beklager de gener det har haft, og en hændelsesrapport er under udformning - og bliver tilgængelig her på siden.
Posted Sep 22, 2021 - 09:07 CEST
Update
We are continuing to monitor for any further issues.
Posted Sep 22, 2021 - 03:10 CEST
Monitoring
Fejlen er blevet løst, og vi er tilbage i normal drift. Vi fortsætter med at monitorere systemerne, inden denne driftstatus løses helt.
Posted Sep 22, 2021 - 03:06 CEST
Update
Det er igen muligt at foretage opkald, men desværre ikke internt til andre kollegaer på løsningen. Vi arbejder med 3-part for at løse udfordringen.
Posted Sep 22, 2021 - 00:10 CEST
Identified
Fejlen er blevet identificeret, og der arbejdes på en løsning.
Posted Sep 21, 2021 - 22:49 CEST
Update
Vi er arbejder fortsat med at fejlfinde på aftenens udfald, og holder denne driftstatus opdateret.
Posted Sep 21, 2021 - 22:10 CEST
Investigating
Vi oplever pt. udfordringer opkald, og holder denne driftstatus opdateret.
Posted Sep 21, 2021 - 21:19 CEST
This incident affected: Skype for Business, TDC Erhverv Teams, Mobil, and Telefoni (SIP & Kredsløb).